KDS skjermer for effektiv effektiv produksjon

Kitchen Display Screen (KDS) er et veldig godt verktøy når man skal effektivisere større restauranter spesielt restauranter med flere kjøkkenstasjoner. NanoPOS sin KSD løsning har mange funksjoner for bedre oversikt, automatisk kommunikasjon mellom stasjoner, parametere for å organisering en bestilling.

Orgnaisering av bestillingen

Bestillingen blir organisert på skjermen etter retter. Forrett hovedrett og dessert, osv. Retter som skal lages på en stasjon markeres slik at man har god oversikt over hva som skal lages. Servitører kan gi bestillinger prioritet, f eks ved forhåndsbestillinger.

Orgnaisering av bestillingene

Får man inn mange bestillinger er det ofte mer effektivt å tilberede flere bestillinger samtidig. KDS skjermen gir deg en totaloversikt over alle bestillingen, f eks 10 bestillinger som består av 5 burgere, 3 egg bacon 5 cesar osv. I tillegg kan man benytte valg funskjone. Velg ut de bestillingen du øsnker for å få den totalen for disse

Automatisk komunikasjon

KDS skjermen kan settes opp til å kommunisere mellom kjøkken stasjoner og restauranten. F eks når man starter på en bestilling og hvor et estimat på hvor mange lang tid til den er ferdig. Entrecote klar om 10 min, da må jeg seneste starte på Suppe om 4 min for den tar 6 min å lage og skal serveres sammen med entrecoten. Eller forrett og hovedrett er servert, dessert kan klargjøres.

Spar stemmen

En veldig stor fordel med KDS skjermer er den automatiske delingen av informasjon mellom kjøkkenstasjoner og restauranten. Spesielt kjøkkensjefen kan spare stemmen og arbeid da organiseringen av serveringen og kommunikasjonen til stor del er automatisk og live oppdatert til alle stasjoner.

KDS skjerm kan også settes opp som en utleverings skjerm med bestillinger som er i produksjon og bestillinger som er klare til å hentes. Kan også kombineres med SMS eller Buzzere til slik at lunden ikke trenger å fælge med på en skjerm.