Konsept er selvfølgelig viktig for hvilke bestilling og betalingsmetoder må tilby kunder, det er hvilke man bør ha som er vanskelig. Hvilke man bør ha er først og fremst avhengig av hva kunder foretrekker, hvor stor andel som foretrekker en løsning og hvor viktig det er for kunden?

Enkelte kunder vil foretrekke forskjellige metoder avhengig av forskjellige faktorer som dagsform eller formålet med besøket. Enkleste måte å skaffe et godt beslutningsgrunnlag for hvilke metoder man bør ha er å gi kunden valget. Det er svært få konsepter som blir ødelagt av at en som får velge så lenge man ikke legger føringer for valget, det er først når man tvinger kunden til å spise løk eller betale med kontant at du kan ødelegge konseptet for kunden.

Bestillings metoder

Grunnen til at man overlater til kunden å bestille selv er ført og fremst at dette er den rimeligste måten å gjøre det på. Så lenge det er et minimum av kunder som ønsker dette bør man tilby dette til de som ønsker det. Hvis konseptet er personlig service så bruk tiden på de som ønsker dette.

Kostnaden for en selvbetjent løsning er så lav at den kan være tjent inn så lenge man får inn en ekstra bestilling eller sparer litt peronalkostnader

Med POS løsning fra Nanopos kan man enkelt starte med QR bord, WEB take Away, selvbetjente WEB app.

La kunden velge, og bruk tiden på dem som har et ønske om det.

Betaling

Har man først tatt steget med at kunden bestiller selv er det helt naturlig at de også betaler selv.

Våre bestillingsløsninger leveres med Dintero som Checkout, da kan kunden betale med VIPPS, Visa aller Mastercard.

Produksjon

Et problem med at man lar kunden bestille selv er at man fjerner bestillingskøen som buffer inn til kjøkkenet.

En løsning er selvfølgelig å øke kapasiteten på kjøkkenet. En rimelig måte å gjøre dette på er KDS skjermer som gir en meget god oversikt over bestillinger og med smarte funksjoner for å organisere og kommunisere bestillingen på en effektiv måte.

KDS skjermene kan også brukes til å kontrollere flyten av bestillinger med kortere eller lengre ventetid.

POS løsningen kan også settes opp med parametere slik at man ikke får inn mer bestillinger enn det man har kapasitet til å produsere.

Utlevering

Under produksjonen kan man enkelt kommunisere med kunden med SMS om status og når den er klar for avhenting, eller med buzzere.

POS løsningen kan også settes opp med parametere i forhold til kapasitet på levering slik at man får tildelt slot for levering når man bestiller.